Verőce – Magyarkút

Március első szombatján Börzsönybe, annak is a hozzánk közeli részére, Verőcére mentünk túrázni. Szép túra volt különösen látványos részekkel, mint a kilátás a Borbély-hegyről, valamint a Les-patak völgye. Négy vendégünkkel együtt 44-en gyalogoltunk kellemes időben.

Szokásos időben kezdtük begyűjteni az embereket, de a közeli cél miatt már 8 óra után pár perccel meg is éreztünk. Kicsit módosítanom kellett az eredeti terven, mert a busz nem fért volna át a vasúti aluljárón. A vasútállomásnál szálltak le a hosszabb utat választók, a többiek továbbutaztak Magyarkútig. Az állomás után mindjárt huzamos emelkedő kezdődött, nehogy megfázzunk a pár fokos fagyban. Így értünk fel a Borbély-hegyre, ahonnan több helyről is szép kilátás nyílt az alattunk lévő Verőcére, a mögötte lévő Dunára, Visegrádi-hegységre. A Duna-kanyart, Fellegvárat legjobban talán a volt kőbánya fölötti platóról lehetett látni. Ezután majdnem két kilométer lefelé „gurultunk”, míg meg nem láttuk buszunkat.

Innentől kezdve utunk egyezett a rövidebb változattal. Előbb az Irma-forráshoz értünk. Biztattam volna a társaságot a jó forrásvíz fogyasztására, de az csak alig csordogált. Utunkat egy ideig az Országos Kéktúra útvonalán tettük meg, találkoztunk is jó sok emberrel. Mikor az OKT-ból kiágazott a K+ jelzés, az utóbbin mentünk tovább, de előbb megebédeltünk. A K+ jelzésen leereszkedtünk a Les-völgyi-patakhoz, amely meglepően bővizű és kristálytiszta volt. Sokszor meg kellett állnunk mellette egy-egy fénykép elkészítésére, annyira szép volt. Visszaértünk Magyarkútra. A rövidebb távot teljesítők kerek 7 km-t mentek 181 m szinttel, a hosszabb táv 12,1 km volt 364/370 m szintkülönbséggel.

Az útdiagram Laci telefonján készült.