Júliai-Alpok

Szlovénia

Szeptember első teljes hetében Szlovéniában egy hetet túráztunk nyolc fővel. Jelen beszámoló csak egy rövid vázlat az útról. Akit érdekelnek a további részletek, az kérem jöjjön el 2018.01.21-én az isaszegi Falumúzeumban tartandó vetítettképes élménybeszámolóra.

09.04. hétfő. 590 km-t autózva a Bohinji-tó mellett lévő Stara Fužinába érkeztünk. Délután gyalogtúrát tettünk a falu közelében lévő Mostnica-szurdokba. A táv 6,1 km volt.

09.05. kedd. Bledbe autóztunk és körbegyalogoltuk a tavat. Közben felmásztunk a Kis-Osojnica-ra (685 m), és a bledi várba. Ez az út 12 km hosszú volt. Ezután autóval átmentünk a Vintgar-szurdokhoz. A szurdok bejárása után más úton mentünk vissza a kocsikhoz. A gyalogtáv 6 km volt.

09.06. szerda. Kocsival az Isonzó-völgybe mentünk, ahol a következő túrákat tettük meg: Isonzó-forrás, Kozjak-vízesés, Tolminska korita (szurdok).

09.07. csütörtök. Gyalogtúrára közvetlen a szállásunktól indultunk. Körbegyalogoltunk a Bohinji-tavat, ezenkívül felkapaszkodtunk a Savica-vízeséshez. A táv: 21,5 km volt

09.08. péntek. Kocsival Škočjan-barlangrendszerhez mentünk. Itt három utat jártunk be. Az első egy földalatti túra volt vezetéssel (3 km). A második a Reka folyó útjának követése volt a föld alatt. Ezt követően a felszíni tanösvényt jártuk be. Ezután a Predjama-várhoz kocsikáztunk. és megnéztük a várat, majd a vár alá befutó patakot.

09.09. szombat. Reggeli után kocsival a Pokljukai-szurdokhoz mentünk, majd azt végigjártuk a patakparton és felette a szirten. A táv oda-vissza 8 km volt. A következő látnivaló Bohibjska Bela-nál az Iglica-hasadék volt. Ezt követően a Bohinji-tó végénél lévő kabinos felvonóhoz autóztunk, és felmentünk rajta 1500 m-re. Szép kilátás nyílt a tóra és a környező hegyekre.

09.10. vasárnap. A várható esőzés miatt megváltoztattuk a betervezett programot és a Kamniki-Alpokon keresztül Mozirje-be mentünk. Itt egy látványos virágos ligetet néztünk meg.