Szépjuhászné - Budaörs

Február 4-én egy szép túrát tettünk a Budai-hegységben. A mostani útvonal egy-egy szakaszát már korábban is bejártuk – köszönhetően a hegység közelségének -, de így egybe még soha. Szerencsére csak a kishitűeket sikerült elijesztenie a meteorológiának, így 33-an vettünk részt rajta.

Szépjuhászné buszmegállótól indultunk havas tájon. A hó kitartott nagyjából Csillebércig, de a hegység déli oldalán már csak kis foltokban volt. A szél az út elején volt erős, főleg a János-hegyi kilátó nyílt placcán, de később sokat csendesedett, és a zárt erdőkben szinte már nem is érezte az ember. Az út a Pozsonyi-hegyen át folyamatosan emelkedett János-hegyig. Ott sokan felmásztunk az Erzsébet-kilátó különböző magasságú kilátóteraszáig. Nagyon ritkán van ilyen pompás kilátás, a lehűlés és a szél kitisztította a levegőt. A legtetejére – ide már csak Lacival mentünk fel – tényleg nagyon erős volt a szél, tetejébe a lépcső is lefagyott a behordott hótól.

A kilátó szélárnyékos oldalán megpihentünk, aki éhes volt, evett valamit. Utunk során a Libegőnél jelzést váltottunk: az eddig piros helyett K tanösvényen mentünk tovább Anna-rétig. Itt irány váltottunk, délnyugat felé különböző jelzésen Makkosmáriáig gyalogoltunk. A templom nyitva volt, meg lehetett nézni. Itt is tartottunk pihenőt, majd elindulva a Budaörsi-hegy oldalában ismét emelkedett az út. Csillebérc közelében elvált a hosszabb és rövidebb táv. Nagy meglepetésemre a hosszabb távra már csak 12-en maradtunk.  Volt egy rövid út is, ezen nem indult senki. A középső táv – melyet H. Jani vezetett – 7,5 km hosszú volt 314/286 m szintkülönbséggel.

Budaörs felé javarészt megint a piros jelzésen haladtunk. Az eddigi útviszonyok rosszabbak lettek, mert ezen a déli oldalon a szikrázó napsütés gyorsan olvasztotta a havat, és csurgott le a kocsiúton, melyen mi is haladtunk. Budaörs első házánál egy kis tisztáson ebédeltünk, majd folytattuk utunkat. A fák közül kiérve a kőfejtőnél már gyönyörű kilátás nyílt a Kő-hegyre, Budaörsre, Budapest felé Még szebb volt a kilátás, mikor felkapaszkodtunk (ide már csak öten) az Odvas-hegyre. Volt ott egy barlang is. Szélcsendes, napos időben értünk Budaörs főutcájára, ahol befejeződött túránk. A megtett táv 11,5 km lett 390/626 m szintkülönbséggel.