Piliscsév - Klastrompuszta

Szeptember 2-án szép nyárvégi időben a Pilisben túráztunk. Most is két túratáv között lehetett választani, melyeken két vendégünkkel együtt összesen 42 fő vett részt.A busz Isaszegről indult, Gödöllőn keresztül. Csatlakoztak még hozzánk Mogyoródon, a Csillaghegyi HÉV-állomásnál. A közelben lakó D. Zsuzsa és Lajos Piliscséven társult hozzánk. A túra Piliscsévről indult, ahol az Országos Kéktúra útvonala is keresztülhalad. Piliscsévi Pincefalu mellett vezetett utunk, szépen felújított pincéi csalogattak, hogy közelebbről is megcsodáljuk. Hamarosan  az erdőbe érve kisebb-nagyobb emelkedővel egy új kereszttel is rendelkező kilátóhelyhez értünk. Csodás kilátás nyílt Piliscsévre, az eddig megtett útra, kissé távolabb pedig Dorogra és mögötte lévő Gete-hegyre, a Kétágú-hegyre, még távolabb pedig a Gerecsére. A kilátó után hamarosan a Csévi-barlanghoz jutottunk, ahová a bátrabbak le is ereszkedtek. A rövidtúrások közben megelőztek, velük az Eszperantó-forrásnál találkoztunk újra. Addig az út javarészt lefelé haladt. A forrásnál szépen kialakított pihenőhely fogadott, ahol lecsücsültünk, ki-ki elfogyasztotta reggelijét, vagy ebédjét. A forrásnál a kútból pumpálva lehetett vizet nyerni, ami - ránézésre a színe miatt - igen magas vastartalmú lehetett. A Chlapec oldalában kis kitérővel Klastrompuszta széléhez értünk, ahol a magyar alapítású szerzetesrend, a pálosok első kolostorának romjait tekinthettük meg.

Visszafelé az OKT útvonalán, javarészt erdőn keresztül Piliscsévre értünk, ahol a buszunk várakozott, valamint a rövid túrán résztvevők is. A túratáv 10,4 km volt 411 m szintkülönbséggel, a rövidtúrások pedig 8,9 km-t tettek meg 380 m szinttel. Ezúttal igazán se hosszban, sem emelkedőben/lejtővel nem volt nagy különbség a két túra között. Kellemes nyár végi napon, jól éreztük magunkat.

A beszámolót U. Zsuzsa és N. Béla írta, a képeket K. Péter (KP jelöléssel) és N, Béla készítette

Piliscsév határában
Pincefalu
Kilátás az eddig megtett útra