Jelzésfestés Pécel és Isaszeg között

Alig két hét múlva itt van az Isaszegi Csata Emléktúra. A szervezés sok munkája mellett az is feladatunk, hogy a turistajelzések jól követhetőek legyenek, logikus sorrendben kövessék egymást, ne takarják azokat el benőtt ágak.

E feladat végrehajtására indultunk vasárnap reggel vonattal Pécelre. A csapat tagjai: Balogh Zoli, Harman Marci,  a csapat erőssége Balogh Henrik és jómagam.  A vasútállomásról a Z sáv, majd a Z háromszög jelet követve értünk a Látó-hegyi patakhoz, közben egy-egy fakó jelzést felújítottunk. Elszörnyedve láttuk, hogy a Vár-hegy egyik legszebb helyét hogyan tették tönkre lelkiismeretlen szemetelők. Láthatóan valaki beköltözött  a barlangba (most üres volt), mert a bejáraton pokrócok lógtak, és a "házigazda" az összes kikukázott szemetet az árokba szórta. Itt lesz a túra egyik ellenőrzőpontja, cukorkát is osztunk a túra résztvevőinek, tehát mindenki eltölt pár percet a barlangnál. Emiatt is lesz feltűnő ez a sok szemét, a barlang környékének elcsúfítása. A patakvölgy elhagyása után nemsokára a Z jelzés elkanyarodott a túra útvonalától, így teljes erőbedobással nekiláttunk a fehér telikör jelzés felújításának. A tavaly festett alapozófestést zománcfestékkel láttuk el, új jelet pedig alapozófestékkel vittünk fel a fákra, oszlopokra. Közben mindenütt megtisztítottuk a jelzések környékét, begyűjtve a galagonyabokrok, akácok ellentámadásának érzékeny jelét, a mély szúrásokat, karcolásokat.

Kilenc kilométer festés, rendületlen kaszabolás után értünk ki a szennyvíztisztító telep mellett az Isaszeg-Pécel országútra. Itt kettévált a csapat, mert Henrik fáradtsága révén már nyűgös lett, nekem pedig haza kellett mennem, mivel vendégeim jöttek. Zoli és Marci még megcsinálta a P négyszög jelzésig (Tőzeg-tavak) a maradék 3 km-es táv festését, felújítását.

Április 5-éig még fel kell újítanunk a 15 km-es táv katolikus templom - Szentgyörgypuszta - Sápi-út - Honvéd-szobor közti 7,4 km, a Pap-hegyi kertek és Bolnokai-domhát közti 650 m, és Pécelen a Koporsó-völgyben lévő kb. 600 m hosszú szakaszt. Segítőket szívesen látunk e munkához!

Notter Béla

A festő és a fegyverhordozó

Ide majd kell egy pötty

A festő, a sablontartó és a MEO

Precízen, pontosan

Így kell tartani a sablont

Re: Jelzésfestés Pécel és Isaszeg között

Nem csak a P négyszögig mentünk a Marcival, hanem végig a célig friss a fehér pötty is. Szegény Henrik nem a távolságba fáradt el, hanem a hideg, néhol igen erős szél vette ki az erejét. Április 4-én, szombaton megint tudunk segíteni, ha marad még festendő.