Éjszakai túra

07.06-án a szokásos nappali túrát - félve a hőségtől - éjszakaira váltottuk. Nagyon kellemes csillagfényes éjben 24 „éjjeli bagoly” 16,7 km-t gyalogolt. Margó meghívására pincelátogatáson is részt vettünk.

A máriabesnyői vasútállomáson találkoztunk negyed tizenegykor. Legtöbben vonattal érkeztünk oda, de volt aki gyalog jött Gödöllőről, másokat kocsival hoztak oda. Vendégeink között svéd és angol is volt. Összerázódtunk, majd indultunk. Először a - a kutyák nagy örömére – házak között haladtunk, majd az utolsó háznál lévő aluljárón átmentünk a vasút alatt. Egyenes szakaszon értünk a besnyői templomhoz. Pár perces pihenő után indultunk tovább. A temetőnél az incsői lakópark felé kanyarodtunk, majd rögtön beértünk az erdőbe. A piros kereszt jelzésen értünk a Pap Miska-kúthoz. Az ott lévő pihenőhelyen egy másik társaság is piknikezett.

Ittunk a forrás hűs vizéből. Kínálgattuk egymást mindenféle jóval, majd indultunk tovább. A Babati-tavakból csak a brekegést érzékeltük. Lámpáink fényénél megpróbáltuk a sötétből kihámozni az istállókastélyt. Babatpuszta után nyílegyenes úton, igen kellemes selyemfű-illatözönben haladtunk. A kettős kanyarnál messze hordó lámpákkal mutattam meg a többieknek, hol található a lucernás „szigetén” lévő kis dombon a templomrom. Nemsokára elhagytuk a piros jelzést, és innentől előre bejárt jelzetlen utakon haladtunk. Már láttuk Gödöllő szélső házait, mikor óhatatlanul megzavartuk egy darázscsalád békés szunyókálását. Ezt nem vették jó néven, több túratársunkat csípéssel büntették. Szórványos víkendházakat elhagyva a Bozsoki-dűlőúton értünk a már Szadán lévő Margita utcába. Itt lakik egyik túratársunk, aki meghívta pincéjébe társaságunkat. Köszönjük neki! Pontban két órára értünk oda.

Hagymás zsíroskenyér várt ránk többféle borral. Hátizsákokból előkerültek sütemények is, így aztán nagy eszem-iszom vette kezdetét. Vidám beszélgetés mellett nagy sikere volt a pincében felállított csocsónak, a gyerekek álmossága is rögtön eltűnt a küzdelemben. Fél négyig maradhattunk, akkor indulni kellett, hogy a még 6 km-re lévő HÉV-et, vonatot elérjük.