DDP, Szorosad - Magyaregres

A Dél-Dunántúli Piros újabb 65 km-es szakaszát (1207/1234 méteres szintkülönbséggel) tettük meg hétvégén, Szorosadtól Magyaregresig. Nyáriasan meleg időnk volt.

05.13. péntek

A túra indulópontjára hárman vonattal és busszal, négyen kocsival utaztunk. A menetrend miatt majdnem fél egy volt, mire Szorosadra értünk. Indulás után előbb a Koppány-patak hídján keltünk át, majd szántóföldek, erdősávok között értünk a már összefüggő erdőben lévő Török-kúthoz. Itt ebédeltünk. Árnyas erdőben haladtunk tovább, így értünk be Somogydöröcskére, amelyben sok szép sváb ház található. Itt volt a szállásunk is, vacsorát pedig Igalról hoztunk A napi táv 12,7 km volt 249/246 m szintkülönbséggel.

05.14. szombat

Reggeliztünk a szálláshelyünkön, majd indultunk. Kocsival Laci Igalra ment, onnan jött szembe velünk. Állandóan emelkedő úton értünk fel a József-hegyre, ahol egy geodéziai torony is található. Sajnos felmenni rá nem lehet, mert hiányzik belőle a létra. Pár kilométer után egy hatalmas, virágzó gesztenyefákkal ékesített erdei pihenőhelyre érkeztünk. A Kócos-hegyről beláttuk a Koppány-völgy jó részét, különösen szépek voltak a gerézdpusztai-tavak fentről. Nemsokára beérkeztünk Somogyacsára, ahol pecsételtünk és eltöltöttünk pár percet avval, hogy egy háznál lévő struccokat figyeljünk. A Kavajai-erdőn át jutottunk Igal határába, majd onnan szálláshelyünkre. Ezen a napon 20,3 km-t gyalogoltunk, 493/436 méter szinttel.

05.15. vasárnap

Szálláshelyünktől mindnyájan együtt indulunk reggeli után tovább. Folyamatos emelkedő végén felértünk a Kánya-dombra. Ezután üde zöld vetések és erdősávok közt egy hatalmas tölgyfát is láthattunk, majd beértünk e napi utunk leglátványosabb részére, a Csillagfürt-szurdokba. A szurdok alján kis patak is csordogált. Ecsenyben szép evangélikus templom mellett mentünk el, melynek tornya később egyedül látszott a völgyben meghúzódó kis faluból. Mernyeszentmiklósig már nem volt látványos az út, egyedüli izgalmat egy korábbi felhőszakadás következtében lezúduló iszaptengeren való átkelés jelentett – több-kevesebb sikerrel. Igalra Kaposváron keresztül busszal jutottunk vissza. Napi teljesítményünk 18,7 km volt 338/400 m szinttel.

05.16. hétfő

Kocsival 2 transzporttal Mernyeszentmiklósra utaztunk, onnan kezdődött a gyaloglás, én pedig Magyaregrestől mentem szembe a többiekkel. Somogygesztiig nem volt túl látványos a táj, azontúl Magyaregresig még kevésbé. Az utolsó 6 km szinte teljesen egyenes út volt, ami szerencsére áthaladt a Csalánosi-erdőn, valamint a Gyenge-fűz nevezetű erdőrészen, így volt némi árnyék. Magyaregres határában volt egy lösz-árok. Az utolsó napon 12,9 km-t gyalogoltunk 127/152 m óriási szintkülönbséggel.

Lepkesereg
Török-kút
Őzek
Vadászház
Somogydöröcske, német ház
1. napi útvonal
Gerézdpuszta a Kócos-hegyről
Erdei pihenőnél
Somogyacsa előtt
Színkavalkád
Dionüszosz háza Igalon
2. napi útvonal
Úton
Hatalmas tölgyfa
Csillagfürt-szurdok 1
Csillagfürt-szurdok 2
Ecsenyi templom
Iszapár
3. napi útvonal
Somogygeszti után
Magyaregres felé
Löszfal
Térkövezett út a vetésbe (Magyaregres)
4. napi útvonal